Ez az angol nyelvű metaanalízis 55 tanulmány alapján értékeli a stressz kezelésére és a stresszel való megküzdési készség fejlesztésére irányuló iskolai intervenciós programok hatékonyságát iskoláskorú gyermekek körében.
Még a módszertanilag szigorúbban szűrt tanulmányok összevetése is megerősíti, hogy az iskolai stresszkezelő programoknak kimutatható, szignifikáns eredménye van.
A Sulinyugi módszertanunk is több kognitív és viselkedéses elemet tartalmaz (cognitive behavioral therapy, CBT), amik egyértelműen hatékonyak. Ezek nagy előnye, hogy a fiatalok a foglalkozáson kívül is könnyen tudják használni őket. Ilyen egyszerűen elsajátítható és később bármikor használható elem például a stressztünetek önmegfigyelése vagy a hasi légzés.
A metaanalízis azt is visszaigazolja, hogy az erőfeszítés, amit a gyerektrénerek kiképzésére fordítunk, megtérül: egyértelműen hatékonyabbak azok a programok, amelyekben a foglalkozást mentális egészséggel foglalkozó szakemberek (pl. iskolapszichológusok) tartják, szemben azzal a gyakorlattal, ahol a kívülről jött módszertant saját tanárok adják át a gyerekeknek.
Fotó: Harish Sharma / Pixabay