A gyerekek és a fiatalok szorongást és az érzelmek széles skáláját élhetik át a testnevelés órán, amikor például nekik kell a legtöbb idő a 2000 méter lefutásához vagy utolsónak választják őket a csapatba, esetleg félnek és nem mernek végigmenni a gerendán.
Vannak diákok, akiknek ez a komfortos tér, meg tudják mutatni képességeiket, önbizalommal mennek bele a helyzetekbe, és a siker tovább erősíti őket.
Vannak diákok, akik pedig szorongva gondolnak a testnevelés órára, és próbálnak valamilyen úton kibúvót keresni alóla.
Belegondolva nagyon sok tényezőtől függhet, hogy mekkora stresszel jár a tesi óra… Milyen sportot kell végezni? Hogyan viselkedik a tesi tanár? Milyen a közösség, akikkel együtt van a diák a tesi órán?
Mindezek mellett általános jellemző, hogy megjelenik a versenyhelyzet és maga a teljesítmény is látványos, amely önmagában is feszültséggel járhat.
Szülőként ezeken az utakon is segíthetünk a tesivel kapcsolatos szorongás csökkentésében:
- Közelebb hozzuk a sportokat közös tevékenységeken keresztül: A szabadidőben, a családdal vagy a barátokkal együtt mozogjunk, próbáljunk ki új sportokat, amikben élvezetet találhat, megérezheti ügyességét és fejlődését.
- Beszélünk róla, kibontjuk vele együtt, hogy mi is az, amitől tart a tesi órai helyzetben: Attól tart, hogy kinevetik a többiek vagy attól, hogy megsérül?
- Támogatjuk, hogy lelkileg készen álljon: Ehhez egy vizualizációs technikát is be lehet vetni, amely során elképzeli, hogy magabiztosan kiáll, és sikerül teljesíteni a tesi órai kihívást.
A mozgás nagyon jó eszköz a stressz csökkentésében, a jóllétünk elősegítésében. Igazi ajándék lehet, ha már fiatalon tudunk hozzá jól kapcsolódni, és erre a tesi órák is teret adhatnak.