A program részeként ukrajnai menekült gyerekek lelki egészségét és a velük foglalkozó szakembereket is támogattuk.


743 gyereknek tartottunk nyugi foglalkozást, hogy megtanítsuk őket azokra az egyszerű technikákra, melyekkel kezelni lehet a stresszt. A program során szakembereket is kiképeztünk gyerektrénerré, hogy tovább tudják vinni a módszert új intézményekbe.

Kiegyensúlyozott gyerekeket kiegyensúlyozott felnőttek tudnak nevelni, ezért nagy hangsúlyt fektettünk a pedagógusokat célzó elemekre is. A tanári tréningek központjában az együttműködési készségek fejlesztése és a csapatszellem erősítése állt. A vezetői coachingok során a csapat gondozása, a jutalmazás és a szabályok melletti kiállás emelkedtek ki fő témaként.

Számos módszertani anyagot dolgoztunk ki, a gyerekek stresszének oldása mellett a szülők és a pedagógusok közötti együttműködéssel, illetve a zaklatás megelőzésével is foglalkoztunk.

A számok mögött iskolák, osztálytermek, közösségek. Gyerekek, akikkel hol magyarul, hol ukránul tudtunk beszélni, néha megható, néha szívszorító történetek, ceruzát markoló kis ujjak, kirobbanó nevetés. Tanárok, akik fáradtan vagy lelkesen csatlakoztak, legalább ezer post-it a workshopokon, feltöltődés és új energiák.

„Az egész több, mint a részek összege.” Mi ezt a tanulságot visszük el magunkkal.