E-mail: spitzmullerne.gabriella@nyugizona.hu

A Sulinyugi csapatában 2017 óta vagyok kiképzett önkéntes tréner. Alsós, felsős és középiskolás korosztálynak, valamint tanároknak tartok stresszkezelést célzó foglalkozásokat lelkesen, elhivatottan. Hiszem, hogy a fejlődés szempontjából kiemelkedő időszakban megismert módszerek gyermekként és a későbbiek során is hasznos egészségtámogató magatartásra ösztönöznek. Az egyszerű gyakorlatok rutinná válhatnak, ezért érdemes a fiatal korosztályt edukálni, értékes példát mutatni. Ők igazán nyitottak a jóra, hasznosra. A Sulinyugi mottóján pedig ott áll: Mindenki tud a saját teste kapitánya lenni! Ezzel teljes mértékben egyetértek.

Gyermekkoromtól kisebb-nagyobb közösségekben törekedtem másokat segíteni, figyelmesen meghallgatni, konfliktushelyzeteket csökkenteni, stresszt oldani, terveket és célokat ösztönözni, közösen gondolkodni. Középiskolás koromra körvonalazódott, hogy pszichológus szeretnék lenni, és főleg gyermekekkel foglalkoznék. Beiratkoztam a Debreceni Egyetem BTK-ra, ahol 2003-ban szereztem pszichológus diplomát, majd az ELTE-PPK-n 2008-ban pedagógiai szakpszichológus lettem.

Nagyon szeretem a szakmámat, ami igazán változatos, kihívásokkal teli. Hosszú évek óta vidéken dolgozom iskolapszichológusként, több intézményben: kimagasló tehetségű, átlagos, nehézségekkel küzdő és középfokban sérült diákokkal egyaránt. Tartok egyéni, csoport- és osztályfoglalkozásokat változatos témákban (beilleszkedés, közösségépítés, társas kapcsolatok, veszteségek, felzárkóztatás, tehetséggondozás, időmenedzselés, tanulásmódszertan, testkép, önismeret, önbizalom, önállóság, mentális jóllét támogatása, iskolai bántalmazás prevenció, reális célképzés, pályaorientáció…). Számos konzultációt, esetmegbeszélést, belső képzést tartok szülőknek és pedagógusoknak.  Ezen a terepen mindig akad új, különleges kihívás, nehézség, nem várt esemény, amelyekre reagálni, megoldást találni szükséges. Fontosnak tartom, hogy ilyenkor segítője legyek az érintetteknek. Lehetőség szerint preventíven, de olykor akut módon is.

A mi szakmánkban mindig van mit tanulni, ezért különféle továbbképzéseken vettem már részt, melyek egyrészt a diákok, szülők, pedagógusok körében végzett munkámhoz jelentenek segítséget, másrészt saját önképzésemet, érdeklődésemet szolgálták (például négyüléses konzultáció serdülőknek, tehetségek segítése tutorként, mentorként, FIMOTA, iskolai bántalmazás, cyberbullying, Lelki Egészség Óra, állatasszisztált foglalkozás). Másfél évig a Lélekkel az Egészségért Alapítvány és az Unicef által megvalósított Nyugis Együttműködések projekt egyik tagja voltam trénerként, kotrénerként. Szívemnek kedves és kifejezetten hasznos volt, hogy a gyermekekkel foglalkozó, terhelt tanárcsoportoknak tarthattunk kiégésmegelőzést, stresszoldást, inklúziót támogató tréningeket, workshopokat, konzultációkat, a diákoknak pedig Sulinyugi foglalkozásokat. 

Vallom és tapasztalom, ha a pedagógusok jobban vannak, akkor a rájuk bízott diákokkal értékesebb munkát tudnak végezni. Hiszem, ha mi jól vagyunk, nyugalmat és bizalmat közvetítünk, akkor tudunk jól segíteni, másokkal együtt dolgozni, kereteket meghatározni és megtartani. Erre törekszem.