A gyerekeket egyre több stressz éri már az iskolában is, az elmúlt időszak történései pedig tovább erősítették ezt az aggasztó tendenciát. Az Ukrajnából menekült gyerekek esetében, érthető módon, még összetettebb a helyzet: a háború okozta sokk, az életük gyökeres megváltozása, az új környezethez való alkalmazkodás olyan feszültséget okoz számukra, aminek a kezelése különleges odafigyelést követel meg. Beilleszkedésük fokozott erőfeszítéseket kíván az iskolai élet minden szereplőjétől. A felkészült pedagógusoknak, akik képesek nemcsak a gyerekek, hanem a saját mentális egészségükre is odafigyelni, kulcsszerepe lehet ebben.  

A program keretében ezeknek a folyamatoknak a hatékony kezeléséhez, a lelki egészség megerősítéséhez adunk át ismereteket, módszereket és technikákat a résztvevőknek. A program három fő eleme: 

  • A stresszkezelés alapjainak, technikáinak megismertetése a résztvevőkkel 
  • A tanári kiégés megelőzése 
  • Az inklúzió elősegítése, az ukrajnai gyerekek beilleszkedésének támogatása 

A részt vevő intézményekben a teljes iskolai közösséghez szólunk: a komplex kezdeményezés intézményi stresszfelmérést, igazgatói coachingot, tanári workshopokat és tréningeket, illetve gyerekfoglalkozásokat is tartalmaz.