Miért kell komplex módon kezelni a helyzetet?

Az iskolákban az egyik legtöbbször felmerülő probléma a túlterhelés és az ezzel együtt járó stressz kezelése. Az egyre növekvő adminisztrációs terhek, a rendszeressé váló változások mellett a pedagógusok egyre nehezebb gyereksorsokkal, egyre több magatartási nehézséggel találkoznak nap mint nap, ami érzelmileg és mentálisan is nagyon kimerítő. A tanárok érintettsége a kiégésben a szakma jellegénél fogva eleve magasabb az átlagosnál.  

Az iskolai stressz sok összetevős, bonyolult probléma, ezért megoldásában is komplexen gondolkodunk. A rendszerbe több ponton is beavatkozhatunk: 

  • Gyerekcsoportok: Egyéni szinten a gyerekeknek átadott stresszkezelő üzenetek nyugalmasabbá tehetik a tanórákat (LÁSD -  Nyugit az osztálynak
  • Tantestületnek szóló csoportok: Egyéni szinten a tanárok felvértezése stresszkezelő eszköztárral, kiégésmegelőző technikákkal megerősíti a résztvevőket és visszahat a tanórák hangulatára 
  • Intézményi szinten az újraértelmezett szabályok, a tantestestület légköre biztonságot és társas támaszt tud jelenteni a tanároknak, gyerekeknek és szülőknek is 

Egyéni szinten a megküzdési kapacitások fejlesztése, intézményi szinten pedig az iskola szabályai, légköre, a tantestület tagjainak egymást támogató ereje tudja ellensúlyozni  a stressz okozta nehézségeket. 

 

Egyéni megküzdési eszköztár bővítése tanttestületeknek

Tréningek, workshopok, előadások során a stesszkezelés és kiégésmegelőzés témában kapnak támogatást a tanárok interaktív módon, könnyed hangulatban.   

Intézményvezetőként mikor válaszd ezt? 

  • Ha aggódsz a tantestületért (vagy egyes tagjaiért), mert úgy látod, nehezen birkóznak meg a mindennapi feszültséggel és szeretnél nekik segítséget nyújtani.
  • Ha szeretnél a tantestület számára minőségi együttlétet teremteni, amiben közösen gondolkodva töltődnek is.  
  • Ha szeretnél konkrétan hatni valamilyen készségükre a stresszkezelés, kiégésmegelőzés témájában.

 

Szervezeti szintű programjaink  iskoláknak, vezetőknek

Szervezeti szintű programjainkkal a tanári kar számára komplex megoldást  kínálunk. Az iskolai stressz felmérése szervezeti tükörként segíti elemezni a háttérben lévő tényezőket. A feltárt problémákra érdemes szabni az akciószintű bevatkozásokat és az ezt támogató vezetői coachingot. 

Intézményvezetőként mikor válaszd ezt? 

  • Ha nem csak tüzet oltanál, de mélyebb, átfogó változásokat akarsz az intézményben.
  • Ha hosszabb távon köteleződsz el a változás mellett.
  • Ha objektív képet szeretnél kapni arról, hogy mit érdemes megváltoztatni, fejleszteni az iskola mint szervezet életében.

 
Hogyan lehet igénybe venni az egyéni és szervezeti szintű programokat?

Az egyéni szintű programjainkat (tréningek, workshopok, előadások) a befolyt adományok függvényében tudjuk díjmentesen biztosítani a gyerekcsoportok számára.  

 

Önköltséges módon is igényelhetőek a programjaink. Az egyes elemek tájékoztató árát itt tudod megnézni.

 

Mit tehetek magamért? - Kiégésmegelőzés munkavállalóként:

 

 

Itt belenézhettek abba, hogyan dolgozunk tanárokkal a stesszkezelés témájában!
 

 

A pedagógusok és a kiégés - új kisokos a leggyakoribb kérdésekkel

Új kiadványunk kifejezetten a pedagógusok szemszögéből veszi sorra a kiégéssel kapcsolatos gyakori kérdéseket. Töltsd le az ingyenes kisokost!