Az iskolai stresszkezelő és inklúziót támogató programjaink során a teljes iskolai közösséghez szólunk. Legutóbb a budapesti Táncsics Általános és Német Nemzetiségi Iskola tanárainak tartottunk workshopot.

A résztvevők ezúttal ötödikes gyerekek bőrébe bújva próbálták ki a különböző feszültségoldó gyakorlatokat és módszereket. Amikor saját élményt szerzünk egy helyzetről, még ha csak egy ilyen szerepjáték során is, az sokszor nagy megvilágosodásokhoz vezet, és megkönnyíti, hogy tanárként, felnőttként még nagyobb empátiával tudjunk a ránk bízott gyerekek felé fordulni.

A közös gondolkodás mindig inspiráló: a résztvevők megosztották egymással a saját bevált jó gyakorlataikat is a diákok feszültségének kezelésére. (Bővülni fog a tanári ötlettárunk, ez most már biztos.)

Az egyik legizgalmasabb ötlet a futkosós tollbamondás volt: egy olyan csoportverseny, ahol egyszerre kell helyesen leírni a szavakat, és közben időben odaérni a célba. A mozgásos elemek és a tananyag átadásának összekötésén alapuló ötlet nagy sikert aratott, nyelvtanárok és reál tárgyak oktatói is lecsaptak rá, hiszen új szavak vagy definíciók megtanulására egyaránt jól alkalmazható.

Feltöltődve, nyugalommal telve zártuk a foglalkozást, és nagyon örültünk a résztvevői visszajelzéseknek:

  • „Feszülten érkeztem, mert még van egy pár leadandó beszámolóm, de most nyugisan távozom.”
  • „Jó volt együtt lenni, közösen nevetni.”
  • „Sok konkrét ötletet viszek. Jó volt rálátni, hogy mennyi eszközünk van már most is.”